U globalnim trendovima (digitalne) transformacije društva, 4. industrijske revolucije i potrebama bosanskohercegovačkog društva za boljim obrazovanjem kao temeljem potrebnog progresa, Univerzitet u Sarajevu i Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Vlade Kantona Sarajevo pokreću proces savjetovanja Budućnost obrazovanja: Visoko obrazovanje za održivi razvoj 2030.
Ključni izazov za naše društvo je način na koji promatramo i organiziramo učenje i obrazovanje u kontekstu brzog mijenjanja tehnološkog, ekonomskog i društvenog razvoja. Cilj procesa savjetovanja bio je sagledavanje sveukupne situacije u oblasti visokog obrazovanja na Univerzitetu u Sarajevu te sinergijskom vizijom traženje odgovora na pitanja: Šta trebamo nastaviti raditi? Šta trebamo prestati raditi? Šta trebamo novo uvesti, tj. dalje razviti?
Savjetovanje o budućnosti obrazovanja je s jedne strane vođeno načinom na koji se visoko obrazovanje i obrazovne politike oblikovale do sada, revidirajući ono što je u nedavnoj prošlosti već bilo predloženo kao poželjna ili vjerojatna budućnost visokog obrazovanja. S druge strane, nastojimo pronaći načine da uklonimo ograničenja polaska iz prošlosti i sadašnjosti za naše buduće vizioniranje. To je osobito važno u odnosu na pojmove visokog obrazovanja koji su postali dominantni, ali koji ne odražavaju pluralitet postojećih tradicija znanja, te (samo)kritičnost, dinamičnost i sveukupnu transformaciju društva? Zarobljenost visokoobrazovnog segmenta bilo u administrativnoj statičnosti ili komodifikacijskom imperativu udaljava ga od uloge javnog dobra, što u konačnici za posljedicu ima da društvo i njegove potrebe iščeznu iz fokusa same nauke.
proces savjetovanja za cilj ima pokrenuti široku javnu, stručnu i akademsku raspravu o tome kakva je budućnost društva u kojem živimo – i želimo živjeti, a koju je nemoguće obuhvatiti bez inovacija i rješenja neophodnih u svakodnevnom funkcioniranju obrazovnih institucija. Pretpostavljajući mogućnost kvalitetnog, otvorenog i inkluzivnog obrazovanja koje prati dinamiku i zahtjeve savremenog društva u cjelini značajno je u pozadini mogućnosti sveukupnog društvenog razvoja i otklanjanja njegovih nedostataka.
Dva pitanja kao smijernice za Savjetovanje su: Kakvo biste željeli da visoko obrazovanje bude 2030. (pa i 2050.) godine? Kako bi visoko obrazovanje moglo doprinijeti boljoj budućnosti za sve 2030. (pa i 2050.) godine?